Oldalak

2012. február 24., péntek

A cékla nyersen is jó: Téli saláta nyers céklából és feketeretekből tojással


Már több helyen olvastam a „tökéletes” tükörtojásról. Valami olyasmi maradt meg bennem a témával kapcsolatban, hogy a „tökéletes” tükörtojás sütőben készül. Nem keresgéltem most utána, hanem így első nekifutásra úgy gondoltam, a minigrill-sütővel teszek egy próbát, mert két tojásért nem akartam a nagy sütőt bemelegíteni. De még ki fogom próbálni a szendvicssütőt is, a nagy sütőben pedig a muffunisütőt. Egész jó lett így a tojás. A grilltálcát kivajaztam, átmelegítettem egy kicsit, beleütöttem a két tojás, és kb. 4 perc alatt megsütöttem. Az persze csak utólag jutott eszembe, hogy ennél a műveletnél fontos lenne, hogy teljesen vízszintes legyen a sütőedény. No, itt ennek volt némi híja, így a megsült tojás formája némi kívánnivalót hagy maga után.
De a tojás mellett legalább annyira megkívántam a céklás salátát. A tojás, rajta a kis reszelt sajt és lenmag csak a teljesség kedvéért került a tányérra. A salátához a saját készítésű zölddiós olajat használtam, melyről a zellerpüré kapcsán írtam. De nyilván más finom olajjal is nagyon jó lesz ez a saláta.

Nyerscéklás téli saláta 

Hozzávalók: Fejenként: 2 cékla, 1 fekete retek, 1 fej lilahagyma, 1 evőkanál zölddiós olaj, 1 evőkanál almaecet, 1 kiskanál ecetes torma, só.
Elkészítése: A céklát és a retket meghámozzuk, először vékony szeletekre majd a szeleteket vékony csíkokra vágjuk. A hagymát a lehető legvékonyabban felszeleteljük. Az összekevert zöldségeket sóval, olajjal, ecettel, ecetes tormával ízesítjük.
Főtt vagy sült tojással, olajos magvakkal, reszelt sajttal gazdagíthatjuk a salátát, így önálló fogásként megállja a helyét. 

Az eMpszi étrendjében ez a saláta is önmagában semleges étel. Tojással, sajttal húsnapra ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése