Oldalak

2011. március 18., péntek

77. lépés. Fontos apróságok

 
Több helyen olvastam, hogy a súlycsökkentő életmód ideje alatt fokozatosan kell figyelnünk arra, hogy szervezetünk megfelelő mennyiségben jusson vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz. Ugyanis amikor szervezetünk nem kap eleget ezekből az anyagokból, gyakrabban és hamarabb fáradunk ki, energiahiányos állapotba kerülünk. Szervezetünk erre – normális módon – éhséggel reagál. Ha ekkor valami olyasmit eszünk, melyből testünk nem nyerheti ki a számára szükséges mikrotápanyagokat, akkor hamarosan újból éhesek leszünk, s mivel nem kalóriára volt szükségünk, a felesleg zsír formájában növeli majd terebélyünket. De ha figyelünk erre, akkor az éhséget mint valós okot kizárhatjuk. Könnyen belátható, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű vitamin elengedhetetlen az ideális testsúly kialakításához és megtartásához.
Ezért is fontos, hogy minél több friss gyümölcsöt és zöldséget együnk. Ezt az ételtársításra figyelő étrendben a gyümölcsreggelikkel, a gyümölcsnapokkal a 25-75-ös arányra figyelve ezt meg is tesszük. Ezzel együtt – főként így tavasz idején – jól jöhet még néhány jó minőségű és megbízható vitaminkészítmény, hasznos táplálékkiegészítő.


A lényeg, hogy gondoljuk át, hogy az étrendünk ebből a szempontból mennyire ideális, mit tudnánk annak érekében tenni, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy minden fontos dolog megvan a szervezetünkben.
Az is elég hasznos dolognak látszik, ha elmegyünk a háziorvoshoz, és csináltatunk legalább egy általános laborvizsgálatot, hogy tisztán lássunk. És ha valami probléma kiderül az állapotfelmérésen, akkor az orvosoljuk minél előbb.

Tésztanapra:

Mángoldos penne

Hozzávalók: Személyenként 25 dkg mángold, 5-6 dkg száraz penne tészta, 1 kiskanál vaj, 1 gerezd foghagyma, só, őrölt szerecsendió, 1 késhegynyi kurkuma, 2 kanál tejföl, kevés víz (a tészta főzővizén kívül) 1 evőkanálnyi reszelt sajt, 2 medvehagyma-levél.
Elkészítése: A tésztát a szokásos módon kifőzzük. A vajon megfuttatjuk a zúzott foghagymát, és az apróra vágott mángoldot megpároljuk a fokhagymás vajon kevés sóval, szükség szerint egy kevés vízzel. Egy kevés kurkumával, őrölt szerecsendióval ízesítjük. Hozzáadjuk a tejfölt is. Végül hozzákeverjük a kifőtt tésztát. Tálaláskor rászórjuk a reszelt sajtot és az apróra vágott medvehagymát. 


A 77. lépésben azt javasoltam, hogy figyeljünk arra, hogy legyen meg minden fontos vitamin és ásványi anyag a szervezetünkben. Gondoljuk ezt végig, illetve az, hogy érdemes lenne-e egy állapotfelmérést csináltatnunk az orvosunkkal. Mit gondoltok erről?


 Holnap folytatjuk.

7 megjegyzés:

  1. multivitamin nélkül nem megy. én olyat választottam, amely a stressz csökkentését is segíti.

    VálaszTörlés
  2. én soha nem szedek külön vitamint, sem étrend kiegészítőt....

    VálaszTörlés
  3. Teli idoszakban rengeteg savanyukaposzta - termeszetesen nyersen - es igen, en is szedem a multivitaminokat, mert probalom az immunrendszeremet topon tartani. Nem akarom elkiabalni, de mindenfele betegseg elkerult. Koszontem a lehetoseget, de vedooltast sem kertem. Nagyon jo doog a sok gyumolcs es zoldseg. Megkoszoni a testunk! :-)

    Mikor lehet a medvehagymat gyujteni?
    Van mar? Vagy meg varni kell?

    A kozelunkben is van medvehagyma lelohely valahol. Ebben az evben a szomszedunk megmutatja azt a helyet es akkor majd hagymat eszunk hagymaval! :-D Mert az jo nekunk! :-)

    VálaszTörlés
  4. Ircsike!

    Már van medvehagyma :):)

    VálaszTörlés
  5. Friss mángoldot márciusban hol árulnak? még nem ettem,de úgy tudom a spenóthoz hasonlít és kipróbálnám, mert mángold magot most vettem, és ha jó, akkor el is vetem :)
    A tegnapira is itt reagálnék: mikor fekvőgipszben volt a lábam, a férjem etetett, naponta 3*,az a két hét 3 kiló minuszt hozott a nem diétás kaja és kevés mozgás mellett is ,most már értem és sajnálom,hogy ez akkor nem tudatosult bennem.
    Evésidők, víz, 25/75,gyümölcs reggeli, alaposan rágni,csak asztalnál enni, végre kerti munka is több lesz-- most itt tartok, a szétválasztásra nem hajlok, szerintem az energia megmaradás törvénye felülírhatatlan, bocs

    VálaszTörlés
  6. IZs, a pécsi vásárcsarnokban vettem tegnap a mángoldot. Még nincs szezonja, és ritkán is veszek szezonon kívüli és/vagy nem itthon termelt zöldséget, mert szeretném tartani magam az "itt és most" alapanyagokhoz, de ez most az a kivétel, ami erősíti a szabályt. :) Úgy egyébként tényleg a spenóthoz hasonlít, de nagyobb a levele.

    Egyáltalán nem baj, ha nincs kedved az ételtársításhoz. Csak annyit érdemes az ötleteimből megfogadni, aminek belátod a hasznát. A ráerőltetésnek nincs értelme.

    Én azért szeretem legjobban ezt a módszert, mert ettől szűnt meg a sok évig meglévő gyomorégésem. Sokkal jobb így a közérzetem. Az arra hajlamos embereknél túlevéshez vezet általában minden gyomortáji kellemetlen érzés, így a gyomorégés is. Az természetesen igaz, hogy nem lesz kevesebb kalória az ételben attól, hogy mivel társítjuk. :) De írok még hamarosan erről bejegyzést is.

    m.k, Vízicsibe, Ircsike, :)

    Szép estét mindenkinek! :)

    VálaszTörlés