Oldalak

2011. január 25., kedd

Huszonötödik lépés: „Próbálj meg lazítani…”

Azt, hogy „próbálj” csak a régi ismert nóta kedvéért írtam. Mert úgy egyébként, azt vallom, mint Yoda mester: Tedd! Vagy ne tedd! De ne próbáld! ( http://www.youtube.com/watch?v=cR2Hwn3KeYk )

Szóval, ha úgy állunk neki valaminek, hogy „no jó, megpróbálom”, az úgy édes kevés. Sőt! Fölösleges időpocsékolás. Vagyis, hát attól függ, hogy mi a cél. Mert ha a változás a cél, akkor változtassunk. Mert ha változni akarunk, és mégsem változtatunk semmin, mindent ugyanúgy csinálunk, akkor az semmi. Vagyis mégis valami: alibi. Fedőakció. Hogy elmondhassuk, mi mindent megpróbáltunk, de hát hiába… , innen már nem rajtunk múlik, ez már a soros, a körülmények, a gének, a…, a…, a….

Persze ez nem azt jelenti, hogy minden azonnal is flottul sikerül, amit elhatározunk. De ha csak próbáljuk…, hát, khmm….,

Edisonról mesélik, hogy több száz sikertelen kíséret után sem adta fel a tervét, hogy megtalálja az izzólámpa titkát.   “Nem veszítettem el a kedvemet, mivel minden egyes sikertelen kísérlet egy újabb lépést jelent előre.” - mondta Thomas Alva Edison

Mindenesetre, ha eldöntöttük, változatunk, akkor már érdemes tenni is érte. Keresni az utakat, nézni, hogy mi hasznos, mi visz előre, mi távolít el a céltól. Egy valamit azonban nagyon fontos lenne elkerülni. Ez meg a görcsös akarás. Ebbe gyorsan bele lehet fáradni, és így egyenes út vezet a feladáshoz, aztán meg az én mindent megpróbáltam magyarázkodáshoz.

Már nem emlékszem, ki mondta, de egy életre megjegyeztem: "Soha nem panaszkodj, soha ne magyarázkodj!" Ez is egy olyan tanács, melyhez  - szerintem – jó, ha tartjuk magunkat. 

No, és lazíts! Megtesszük, ami tőlünk telik, annál többet úgysem tehetünk. És ha nem oda jutunk, ahova indultunk, akkor meg jó, ha levonjuk a tanulságot. Adott hozzávalókból, adott módszerrel egy adott ételt lehet főzni. Ha mást akarunk enni, akkor azt vagy másból vagy máshogy kell csinálni. De az is meggondolandó ebben az esetben, hogy tényleg mást kívánunk-e a lelkünk mélyén. De görcsölni fölösleges. Sőt káros.

Van olyan ember ( :) ) akinek a pihenőidőt is be kell írnia a határidőnaplójába. Márpedig muszáj ezt megtenni. Mert ha nem állunk meg tankolni, akkor még a legjobb jármű is leáll egy idő után. A jó időbeosztás segít. Meg az is jól jön, ha vannak olyan programjaink, melyek támogatnak ebben. Például egy-egy lazító masszázs csodákra képes.

Érdemes listát írni, és aztán figyelembe is venni: Mit tudok tenni a lazítás érdekében?

Most meg nézzük a testi táplálékot: HÚSNAP


Paprikás lisztben sütött ponty háromhagyma-salátával és avokádós majonézzel 


Paprikás lisztben sütött ponty

Hozzávalók: személyenként 1 szelet pontyderék, egy evőkanál liszt, egy kiskanál őrölt pirospaprika, só, zsiradék a sütéshez.
Elkészítése: A pontyszeletet alaposan besózzuk, a lisztet a paprikával jól összekeverjük, megforgatjuk benne a halszeletet, és forró bő zsiradékban kisütjük. A felesleges zsiradékot leitatjuk róla. 


Háromhagyma-saláta


Hozzávalók: 1 fej lilahagyma, 1 fej fehérhagyma, 10 dkg póréhagyma, fél citrom leve, 1 kávéskanál méz, 1 dl tejföl, só.
Elkészítése: A mindhárom hagymát megtisztítjuk és vékony karikákra vágjuk, besózzuk. A tejföllel, citrommal, mézzel salátaöntetet készítünk és a sózott hagymát egy villával lazán, de alaposan beledolgozzuk. 

Avokádós majonéz


(Ízesítésre használjuk, az itt leírt mennyiség sok adag ételhez elegendő.)
Hozzávalók: 1 friss tojás sárgája, 1 kiskanál mustár, 2 dl olaj, 1 kiskanál méz, 1 kisebb citrom leve, 1 kávéskanál fehérbors, 1 kávéskanál só, 3 gerezd fokhagyma, 1 avokádó
Elkészítése: A tojássárgáját és a mustárt együtt (gépi)haberővel keverni kezdjük, s vékony sugárban, lassan öntjük hozzá az olajat, hogy az olaj jól elvegyüljön a tojássárgájával. Ha kész, citrommal, sóval, borssal, mézzel ízesítjük, belezúzzuk a fokhagymát. Az avokádót meghámozzuk, kivesszük a magját, villával alaposan összetörjük és a majonézhez keverjük. Számtalan dologhoz (húsokhoz, szendvicsekhez) adhatjuk ízesítőként. De pirítós kenyérrel és salátával is nagyon finom.


A huszonötödik lépésben arról beszéltünk, hogy „Tedd! Vagy ne tedd! De ne próbáld!” Meg arról, hogy „Soha se panaszkodj, soha se magyarázkodj!” Illetve: „Nem veszítettem el a kedvemet, mivel minden egyes sikertelen kísérlet egy újabb lépést jelent előre.” És hogy mindez jól menjen: LAZÍTS

Holnap folytatjuk.

9 megjegyzés:

  1. Nézz be hozzám, kaptál tőlem valamit! :-)

    VálaszTörlés
  2. Gyümölcsnap estéjén nem lenne szabad megnéznem a blogod másnapi ételajánlóját. :):):)

    VálaszTörlés
  3. Éppen hal lesz holnap nálunk, bár túl sok kedvem nincs hozzá. De a férjem kérte... Nem tudom, mostanában nem kívánom a halat (bár a konzervet igen, sőt, nagyon), pedig amúgy imádom. Aztán holnap, miután jóllaktam, lehet más lesz a véleményem. :)

    NAgyon jól vagyok a mai gyümölcsnap után. És az a legjobb, hogy valahoyg már meg sem fordul a fejemben, hogy kellene valami más is vagy nincs az a nyálcsorgató érzés, ha egy szelet húsra gondolok.

    Jó éjt mindenkinek!

    VálaszTörlés
  4. Koszonet a video linkjeert (is)! Yoda mester szavai nagyon kellenek. Ez a film kimaradt az eletembol, de majd egyszer potolom. Meg nagyon sok "szellemi taplalekra" van szuksegem. :)
    Ez a haromhagyma-salata mennyei lehet. A legkozelebbi husnapomon a tanyeromra varazsolom!
    Kimondhatatlanul jo erzes, hogy aprankent, de mindig csokken a sulyom..... :)

    Legyen Mindenkinek szep es sikeres a napja! :)

    VálaszTörlés
  5. Egyszer kaptam egy fogyókúra leírást, meglehetősen spártai módszer, 3 napig bírtam, azt adták úgy át nekem, hogy lássam benne a humort is ! Azt hiszem rímel a Lazíts ! gondolattal.

    Reggel elolvastam és azóta gondolkodom ezen a lazításon. Görcsösen ragaszkodni, akarni valamit nem szoktam, talán soha nem csináltam. Én elengedem, ami nem megy. Emberi kapcsolatokat is.
    Mindamellett egy csomó szorongás is van bennem. Lazítani. Nem is olyan könnyű.
    És azt hiszem ez most nem próba, ez tevés. Most akarom, hogy sikerüljön.
    Van egy mondás, hogy aki sokat panaszkodik , attól el kell venni. (valamit, hogy legyen oka a panaszra ). Magyarázkodni meg kínos dolog...

    Ma csirkemellet főzök valahogy kínaisan sok zöldséggel.
    Estére pedig kint hidegen várja egy kis tálka kocsonya a vacsoraidőt.
    Sikeres napot kívánok !

    VálaszTörlés
  6. Üdvözlök mindenkkit.Ne, vesztem el s főleg veletek vagyok ebben a változtatásban. Az itt és mostot én ugy gyakorlom,hogy ha nem sikerül valamelyik étkezés 8ritkán van ilyen)akkor a következőnél jobban figyelek magamra.A cél kitüzésről sem írtam :az év végére szeretném ,ha 2 jegyű lenne.a víznappal még nem próbálkozom,legalábbis akkor biztosan nem ,mert éppen egy 3 napos utazós továbbképzés lesz.Majd ezt a következő hónapra beszélem meg magammal,még erősítenem kell.Ritkábban tudok jönni,de mindent eleolvasok.ÜdV.Juli

    VálaszTörlés
  7. Imadom a halat, ez nekem szol. Ha benezel hozzam meglepetes var:).

    VálaszTörlés
  8. Nagyon jó volt a mai bejegyzés (is!) Köszönöm. Sokat segít! Panaszkodni is szoktam, magyarázkodni is és görcsölni is. És lazítani keveset. Átgondoltam, hogy min kéne változtatnom. Mégegyszer nagyon köszönöm! És nemcsak megpróbálom... hanem meg is teszem! Micsoda gondolat! Huhhh, mennyi mindenre mondtam már, hogy hát igen, próbálom, próbálgatom... de nem sikerül... és itt jön a magyarázkodás, hogy miért is nem. Ez az élet más területén is milyen fontos, nemcsak a fogyókúrában!

    VálaszTörlés
  9. Szép estét mindenkinek! Ma megint későn kerültem ide. De itt vagyok. :)

    Sokat gondolok rátok! :)

    VálaszTörlés