Oldalak

2011. január 7., péntek

A hetedik lépés: A méredzkedés


Ma nagyon sok mondanivalóm van. Hiszen amit most írok, azt szombatra írom. Jó, ha van a héten egy olyan nap, amikor a többi naphoz képest egy kicsit többet foglalkozunk magunkkal. Az én életritmusomban erre a szombat volt az alkalmas, ezért én ezt a napot választottam erre.

Ezen a napon minden reggel elővettem a centit és a mérleget, és átélhettem a hét fénypontját, azt, amikor szembesülök az elért eredményemmel. Ezt javaslom nektek is, hogy legyen egy ilyen napotok. Én a szombatra szánt bejegyzésekben fogok erről írni alkalmanként. Ha tudod ezt a napot választani, akkor jól együtt tudunk haladni.

A következőket javaslom: Fogjunk egy mérőszalagot, és mérjünk meg magunkon néhány körméretet!

Mellbőség, mell alatti körméret, derékbőség, csípőbőség, a csípőnk alatt, a combtövünknél, a testünk kerülete (a „bricsesznél”), egyik combunk kerülete a legvastagabb résznél, a vádlink kerülete, a bokánké és a karunk bősége, annak legvastagabb pontján. Engedjük lazára a centit! Semmi értelme nem lenne annak, ha most feszesre vennénk, sőt, a későbbi eredményeinket kisebbítenénk vele. Írjuk fel ezeket a mért helyeket és a mért számokat! És ha van mérlegünk, és rá is tudjuk magunkat szánni, akkor mérjük meg a súlyunkat is! (Később örülni fogunk neki, ha most megtesszük). Most adjuk össze az összes számot! Nem baj, hogy centit adunk össze kilóval. Az így kapott szám legyen a 100%, más nézőpontból a kiindulópont a 0. Ehhez tudunk majd viszonyítani később.

A füzetünkbe rajzolhatunk is egy táblázatot. (Mondjuk, valami ilyesmit, de lehet sokkal szebbet, mint amilyent én rajzoltam :) :) :) )

Egymás alatt sorakoznak a hetek 1-től. A vízszintes cellákban pedig: s= súly, m= mell, ma= mell alatt, d=derék, cs=csípő, ct= combtő („bricsesz”), c=comb, v=vádli, b=boka, k=kar, ö=összesen.

Az egyes cellákba írjuk be a mért adatokat! A végére meg, az összesenhez ezek összegét. Nem baj, hogy centit adunk össze kilóval, hiszen ez csak egy mérőszám.

Ha hetente ismételgetjük a mérést, akkor örömmel láthatjuk a változást, és az így csökkenő számból tudunk szépen lefelé ívelő grafikont rajzolni.

Biztatásul ideteszem az én kissé viseltes grafikonom fényképét, melynek alakulása olyan sok örömet adott nekem szombatonként annak idején.

Az is nagyon hasznos, ha készítünk egy Innen indultam lapot.

Ide írjuk fel az induló adatainkat! Hagyjunk helyet annak, hogy majd az elérendő célt is ideírhassuk! (Majd beszélünk még erről, csak így egyszerre túl sok lenne mára.) Jegyezzük le az érzéseinket, azt is, hogy milyen gondolatokkal, elhatározásokkal indulunk erre az útra!

Jó, ha van egy fényképünk az induló állapotunkról. Én alig tudtam összevadászni magamról „ilyen volt” fényképet, s már bánom. Jobb híján a jogosítványomat (készült 2004-ben) fényképeztem a személyigazolványom (készült 2009-ben, de mos is érvényes állapot) mellé, hogy néha elmerengjek a megtett úton. Mondhatom, jó érzés. Szóval érdemes minden szépítés nélküli „innen indultam” képet készíteni.

Talán ennyi elég is lesz mára. Pedig még szeretem volna az étlaptervezésről is beszélni, melyet szintén szombatonként csináltam meg. De ezt hagyjuk a következő szombatra vagy valamikor máskorra!

Akkor most nézzük az ennivalót! Holnap tésztanap. A tésztanap az engedmények napja. Ez azt jelenti, hogy ami a tésztanapi ételek között van, az mind ezen a napon ajánlott: tehát a tészták, édes ételek. De ez koránt sem azt jelenti, hogy ezekkel KELL jóllaknunk.

Azt javaslom, hogy ezen a napon is figyeljünk a kalóriasűrűségre. Ezért jó, ha eszünk levest is. Én egy jó kis kelkáposzta-levest készítettem. (Nem tagadom, Vízicsibe kelkáposztás finomságáról jutott eszembe :) ) Utána pedig - mondjuk - legyen palacsinta. Azért éppen ez, mert sokan azt gondolják a 90 naposból kiindulva, hogy a palacsintát száműznünk kell az étrendünkből, mivel van benne tej és tojás, és úgy egyébként sem tartozik a legdiétásabb ételek közé. Ám erről szó sincs. Hiszen az eMpszi étrendje az ésszerűség és nem a laboratóriumi megoldások híve, és nem utolsó sorban pedig az öröm főzése. A palacsintának pedig igen magas a kedveltségi indexe, ha örömmel esszük, ne váljunk meg tőle! Csak egy kicsit gondoljuk át!

Azt nem ajánlom, hogy cukros palacsintákkal lakjunk jól. Én nagyon szeretem a különböző zöldségekkel töltött palacsintákat. A múltkoriban a sárgarépás szerepelt itt a blogon, most meg egy póréhagymást készítettem. Viszont egy kicsit „reformkonyhásan”, csak azért, hogy megmutassam, ezt is lehet, de természetesen nem azt jelenti, hogy így KELL!

Nos nézzük a recepteket:

Kelkáposzta-leves

Hozzávalók: 2-3 dkg vaj, 2-3 gerezd fokhagyma, 1 krumpli, 1 sárgarépa, 1 petrezselyemgyökér, kb. öklömnyi darab kelkáposzta, só, őrölt köménymag, 1 liter víz. A tálaláshoz 1 evőkanál tejföl, esetleg fél citrom leve.

Elkészítése: A felforrósított vajba belezúzzuk a fokhagymát, hozzákeverjük a megtisztított, kockára vágott krumplit, a karikára vágott répákat és a vékony szeletekre vágott kelkáposztát. Lassú tűzön kevergetve kb. 5 percig pároljuk a zöldségeket, majd sózzuk, őrölt köménnyel ízesítjük. Felengedjük vízzel, nagyobb lángon felforraljuk, és a zöldségeket puhára főzzük. Tálaláskor egy kis tejfölt is adhatunk hozzá. A savanykásabb ízek kedvelőinek egy kis citromlét is ajánlok bele.

Pórés palacsinta

Hozzávalók: A párolt póréhoz: 5 dkg vaj, 20 dkg póréhagyma, 1 kiskanál só.

A palacsintatésztához: 20 kg teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 1 dl tej, 1 tojás, kb. 3 dl buborékos ásványvíz, 1 kávéskanál só, 1 kiskanál cukor, 8 evőkanál hántolt napraforgómag, a sütéshez 8 kiskanál napraforgóolaj. A tálaláshoz tejföl.

Elkészítése: A pórét vágjuk vékony karikákra és pároljuk meg a vajon.

A tojást a cukorral és a sóval kikeverjük, hozzáadjuk a lisztet, majd apránként a tejet és a vizet. Egy nagyobb palacsintasütőt felforrósítunk, beleteszünk egy kávéskanál napraforgóolajat, és 1 evőkanál hántolt napraforgót. Pár másodpercig pirítjuk a magot kevergetés közben, majd ráöntünk egy leves-merőkanálnyi tésztát. A sütési időnél figyeljünk arra, hogy ez a palacsinta vastagabb a szokásosnál. Óvatosan fordítjuk meg, mert törhet a tészta. Süssük meg a másik felét is. A palacsintákat töltsük meg a párolt póréval. Az adott mennyiségből 8 db palacsintát süssünk.

Ehhez a palacsintához a tejfölön kívül zöldségkrémeket is adhatunk.

Az eMpszi étrendjén a tésztanapnak nagyon fontos szerepe van. Segít kitartanunk a változás útján. Ha szeretjük és kívánjuk az édességet, ezen a napon mindenképpen együnk csokoládét vagy süteményt desszertként. (Ha nem szeretjük, nem kötelező, de ha szeretjük, akkor ne hagyjuk el! ) A zöldséges palacsinták után ez a desszert akár lehet egy édes palacsinta is.

Tehát elérkeztünk a hetedik lépéshez. Itt az ideje, hogy elkészítsük az Innen indultam lapunkat, ehhez pedig el kell végeznünk az első méredzkedést. Ha ezt már korábban megtettük, akkor ez már az első olyan mérés lehet, ahol az elmúlt napok eredményét rögzítjük. Használjuk a kis „kockás” füzetünket!

Holnap folytatjuk.

14 megjegyzés:

  1. Jaj,de jó itt az újabb segítség és két recept is mellé!!:)
    Még tényleg csak tanulgatom ezt az egész szétválasztást most pont ott tartok,hogy teljesen összekeveredtem:):):)
    Figyelek majd nagyon rátok és közben arra gondoltam milyen jó lenne ha csak idejönnék és le lenne valahová írva,hogy mi hová tartozik.
    Nagyon guszta a levesed én tegnap ettem kelkáposzta főzeléket.
    Csak gratulálni tudok neked Gyöngyi,hogy ilyen sikeresen lefogytál,és közben egyáltalán nem kellett éhezned!!
    Már nagyon várom a folytatást!!

    VálaszTörlés
  2. Én is itt vagyok és olvasom minden nap a sok bölcsességet és jó tanácsokat. Köszönöm a tegnapi kérdéseimre a választ. Holnap tejfölös tésztát fogok enni. Ezek szerint lehet finom tejfölös gombapörkölt is tésztával?

    VálaszTörlés
  3. Tegnap a nyaron eltett lecsohoz adtam egy keveske teljeskiorlesu tesztat. Az is nagyon finom volt, de legkozelebb zoldseges palacsintaval "kenyeztetem" magamat.... :)
    Ezek a gyumolcsreggelik annyira jotekonyak.
    Igaz delelott idonkent ehes vagyok, de az asvanyviz segit ezen a probleman.
    Koszonet a jo receptekert!
    Szep napot es kitartast mindenkinek! :)

    VálaszTörlés
  4. Hógolyó, ahogy mondtam, hamarosan egyszerűbb lesz ez. Csak úgy vagyunk általában, hogy ha valami újba fogunk az elején túl soknak tűnik az információ, mint amikor az ember elkezd autót vezetni, fék, kuplung, tükrök, táblák, aztán még oda is kéne találni, ahova indultunk.... :) :) :) De majd kialakul.

    Kati, a tejfölös gombapörkölt kiváló ötlet a tésztához! :)

    Ircsike, a lecsós tészta is nagyon jó, én is szeretem. :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm az ötletet, a tejfölt nagyon szeretem. Ma van a 7.napom, már többször nekifogtam a 90 naposnak, a legtöbb 45 nap volt, amig birtam, de általában csak 1-2 hét. És jött az éhségroham és feladtam. Ott a fórumon is többen mondták,hogy nem szabad minden nap méreckedni. Hát én minden reggel ezzel kezdtem a napot. És lehangol, ha a súlyom felfele megy. Hát olyankor feladom. Mármost 1 hét után a centikben is erősen látszik a változás, a közérzetem is sokkal jobb, és lement 2 kg!!! ennek nagyon örülök.
    Egy kérdés: a semleges ételeket bármelyik nap lehet enni és bármivel? és mik a semleges ételek, lehet erről valahol egy listát olvasni? Köszönöm a választ és a kedves fogadtatást.
    ÉS mégegy kérdés: az mindegy hogy ha húst eszek zöldséggel, akkor nyers zöldség vagy megfőtt zöldség, párlolt vagy főzelék?

    VálaszTörlés
  6. És mégegy kérdés: folyadékot mennyit kell inni és muszáj-e? mert nem tudok meginni napi 2 litert. baj ha kevesebbet iszok? Hétvégén még csak-csak megy az ivás, de munka közben nem tudok annyiszor wc-re szaladgálni, ha sokat iszom.

    VálaszTörlés
  7. A mérlegelés a legdurvább rész, bár erőt is meríthetünk belőle

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szeretem az oldalad, de ezt már mondtam többször is! Nem puncsolásból, hanem mert igazán úgy érzem hasznos segítséget nyújt. Ma spenótos tésztát készítettem,, majd publikálom mindjárt :)A méretkezés elmaradt reggel, de majd holnap pótolom. Én vasárnap tudok kicsit több időt áldozni magamra :)

    VálaszTörlés
  9. Sziasztok!!
    Vizicsibe nagyon jó a reggelid és a spenótos tésztád is!!Ügyes vagy!!Nálam is elmaradt a méretkezés majd holnap.Ma nekem gyümölcsnapom van.Reggeli 1 alma 1 narancs 2 mandarin kicsikre darabolva és rá egy kis mazsola.Késésben voltam az idővel/mint mindig/.
    Ebéd pedig jó kis gyümömcsleves/alma szilva meggy körte/2 fakanál cukorral és édesítővel, na meg egy kis tejszínnel.Habartam egy kevés étkezési keményítővel.Vacsorám ugyan ez lesz ha marad,a lánykám lehet,hogy megeszik:)
    További szép napot mindenkinek!!!:):)

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm Hógolyó, kedves vagy! :) Majd a vacsorámat is megmutatom :):) Én a kreatív Vízicsibe :):):)

    VálaszTörlés
  11. Szia M! :) Lehet még csatlakozni: :)

    VálaszTörlés
  12. Kati, gratulálok! Nagyon ügyes vagy! Csak így tovább!

    Az ételcsoportokról a Harmadik lépés címmel január 3-án írtam. Itt nagyjából felsorolom, hogy melyik csoportba mi tartozik. De ha valami nem egyértelmű, csak kérdezd, és mondom.

    Igen, a semleges ételek azt jelentik, hogy azok a húsokkal és a tésztákkal meg a többi zöldséggel, gabonával szabadon társíthatók.

    A nyers gyümölcsök azonban külön csoportot alkotnak. Ezek csak egymással, az aszalt gyümölcsökkel és az olajos magvakkal szerencsések együtt. Egy kevés méz, fűszerek még jöhetnek ezeken kívül a nyers gyümölcsökhöz, de mást nem ajánlok velük együtt enni.

    Teljesen mindegy, hogy a milyen módon elkészítve (főzve, párolva, sütve, nyersen stb.)eszed a húshoz a semleges csoportba tartozó zöldségeket. Az a lényeg, hogy úgy készítsd el, ahogy a legjobban szereted, úgy edd, ahogy a legjobban esik. Tudod, az evés öröme nagyon fontos a sikerhez.

    A folyadékról is azt tudom mondani, hogy nagyon hasznos, ha többet iszol, de nem ér semmit a sok folyadék, ha közben idegeskedsz miatta, hogy nem iszol eleget, vagy wc-re kell járni. Apránként kell megszokni a változást, úgy, hogy közben JÓL!!! érzed magad. A lelkiismeretfurdalást váltsa fel az önmagunkra fordított gondoskodó figyelem!


    Bianka, tényleg izgalmas pillanat! :)


    Vízicsibe, láttam a tésztát. Remek az is! Ajánlom is mindenkinek. Itt rá lehet kattintani a Kímélő ételeknél van a spenótos tészta! :)

    Hógolyó! Neked is szép napot! :)


    Pipacs! Hát persze! Gyere! Örömmel látunk! :)

    VálaszTörlés