Oldalak

2010. június 27., vasárnap

Ja, de kezdő vagyok!

Nem terveztem, hogy valaha is főzős blgot írok. Csak úgy elkezdtem. Azóta egy kicsit körbejárok a hasonló témájú helyeken. Egyszer valahol olvastam, hogy az adott blogban szereplő képek mind valóságosak és az ételek úgy ehetők, ahogy a képen vannak. A készítőjük nem használ semmi trükköt annak érdekében, hogy a fotón jobban mutasson a mű. Egy dologra emlékszem, konkrétan: nem használ hajlakkot az ételek szépítésre. No, ezen nagyon elámultam, soha eszembe nem juott volna, hogy van ember, aki használ, de ha ezt külön leírták, akkor annak nyilván alapja van. Persze mindenre van ember. Sokan élnek a látszatnak, s beleragadnak egy "olyan, mintha..." világba. No, én nem értem, hogy ez miért jó..., de nem minden az én térképem szerint való.
Az előbb ezt kis videót találtam. Hát, mit mondjak, most már jobban értem az "én nem használok hajlakkot az ételfotókhoz" mondatot. Íme.
http://www.youtube.com/watch?v=fUjz_eiIX8k

Ezzel együtt meg vagyok győződve, hogy az általam olvasott blogok szerzői közül senki nem használ sem hajlakkot sem gombostűt az ételeihez.

3 megjegyzés:

  1. A kimondott ételfotókon szereplő ételek legtöbbje ehetetlen...a színezékek, a majdnem nyers mivoltuk...meg az ilyen trükkök miatt. Ez szterintem nem vonatozik az amatőrökre, mint mi vagyunk, csak a profi ételfotósokra. Én is midig megeszem amit lefotózok, nem is szépek a képeim, de legalább a kaja finom. :)

    VálaszTörlés
  2. Sőt, a szezámmagokat sem egyesével ragasztjuk a zsömlére :) Én maximum a fényeken szoktam kicsit utána igazítani, de minden darabom abszolút ehető.

    VálaszTörlés
  3. S még miket tudna mesélni a fiam, aki néha készit megrendelésre ételfotókat, nagy-naaagy cégeknek. :)) Egyébként a hétvégi erdélyi konyhás találkozón mesélt keveset erről is a lányoknak. Magyarán, a reklám jellegű ételfotókra abszolút igaz: nem mind arany, ami fénylik. :))))

    VálaszTörlés