Oldalak

2010. május 8., szombat

Bundás bodzavirág

Az udvarunkban van két bodzabokor. Kinyíltak rajta az első virágok. Öcsém mondta, hogy ő nagyon szereti a sült bodzavirágot, s próbáljam meg én is. Azt mondta, hogy híg palacsintatésztát ízesítsek egy kis rummal, fahéjjal, s ebbe mártsam bele a virágokat, és süssem ki. Persze jobb lett volna, ha egyszer látom a műveletet, mert így több apróságban a saját fejem után mentem, aztán lehet, hogy lehetne jobban is. De ezt most így csináltam:

1 egész tojásból, 1 szűk kanál kristálycukorból, 2 kanál lisztből , 1 dl tejből pici sóval, egy késhegynyi őrölt fahéjjal és 1 kanál rummal palacsintatésztát kevertem.
A négy bodzavirágot jól átvizsgáltuk, hogy ne legyen rajta rovar. (Nem volt). Mivel az udvarban teljesen tiszta és vegyszermentes helyen nyílt a virág, úgy ítéltem, egyéb tisztogatást nem igényel.
A wokban forrósítottam egy kis olajat. Fogtam egy-egy virágot, és belemártottam a tésztába. Aztán a vastagabb szárrészről ollóval belevagdostam a wokba. Pár pillanat múlva megfordítottam, így sütöttem meg mindkét oldalát.
Papírötlőre érdemes kiszedni, hogy a felesleges zsiradékot leitassuk róla. Forrón tálaljuk.
A kevés maradék tésztát, melybe belepotyogtak a kis virágok, úgy sütöttem meg, mint egy palacsintát. Végül is azt is lehetne, hogy a tésztába vagdosom bele a virágokat. Ezt is meg lehet próbálni. Az arányok lesznek mások. Palacsintás bodza vagy bodzás palacsinta. Arányok kérdése. :)
Ha valakinek van tapasztalata, hogy hogyan lehet praktikusabban, szebben elkészíteni ezt az ételt, örömmel fogadom a tanácsokat.

3 megjegyzés:

  1. Szia, én hallottam erről az ételről, de még sosem készítettem, illetve nem tudok receptet, elkészítési módot sem.
    Én először talán egy kis lisztbe forgattam volna bele őket, hogy jobban megtapadjon rajtuk a massza. De lehet, hoyg ez nem oszt-nem szoroz.
    Irigylem a sokféle gombát, amihez biztonságosan hozzájutsz. Mi, sajna, csak az üzleti csiperkét v/esszük, esetleg laskagombát. Szedni nem merünk, nincs aki megvizsgálja. De talán még akkor sem mernék adni a lányoknak belőle. Pedig régebb rengeteg rókagombát, őzlábgombát, de szegfűgombát is szedtünk.

    VálaszTörlés
  2. Na ezt én is megenném, régóta készülök elkészíteni ezt a bodzás receptet, most kaptam egy kis bátorítót hozzá!

    VálaszTörlés
  3. sedith, tervezem, hogy készítek még változatokat a bodzából. A gombáknak én is örülök. Bár néha borsos az áruk. A szedéshez én még nem vettem a bátorságot.

    Ottis, kíváncsi leszek a tapasztalatidra.
    Egyéb bodzás receptet ismertek? Most van a főszezon. Örömmel veszem, ha van valami jó ötlet. :)

    VálaszTörlés