Oldalak

2010. április 24., szombat

Spenótos-medvehagymás fasírt tavaszi zöldes salátával


Már régóta készülök kipróbálni ezt az ételt. ám eddig nem szántam rá magam, hogy kilépjek a spenót-bundáskenyér nálunk klasszikusnak számító spenótétel bűvköréből. Éppen itt volt az ideje. Nem bántam meg.

Kb. fél kg spenótot és két csokor medvehagymát összevágtam, és kevés forró olajon megfonnyasztottam pár perc alatt.

A darált húsba (sertéscomb) belekevertem a megfonnyasztott zöldet, ütöttem hozzá egy tojást, sóval borssal ízesítettem, jól összekevertem (egy egészen kevés prézlit is kevertem hozzá, mert egy kis levet engedtek a zöldek).

-->

Jól összedolgoztam a lágy masszát, gombócokat formáltam belőle, melyet prézliben megforgattam, s forró olajban kisütöttem.

Tavaszi saláta sóskával, újhagymával, retekkel, medvehagymával
Két csomó piros hónaposretket, két csomag újhagymát és kb. 30-40 dkg sóskát és egy kis csokor petrezselyemzöldjét, egy fél csokor medvehagymát összeapróztam, s tejfölös-majonézes öntetbe forgattam. Ezt adtam köretként a spenótos fasírt mellé. Ez a fasírt ezzel a salátával melegen és hidegen egyaránt elsőrangú. (Talán ha hideg a fasírt még teljesebb az összhang a két étel között.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése