Oldalak

2010. április 9., péntek

Sárgarépa-leves



Egy kis fej nagyon apróra vöröshagymát és két nagyobb gerezd zúzott fokhagymát 5 dkg vajon halványsárgára pirítottam. Három közepes méretű, megtisztított sárgarépát rövid csíkokra vágtam. És a hagymára tettem, s szükség szerinti pici víz hozzáadásával kb. 15 perc alatt puhára pároltam. Sóval, borssal ízesítettem. Mikor megpuhult a répa, három evőkanál tejfölt kevertem hozzá, és felengedtem kb 1 l vízzel. Összeforraltam. Belecsavartam egy fél citrom levét. (Aki nem nagyon szereti a savanyút, kevesebb is elég.) Egy nagy csokor petrezselyem-zöldjét apróra összevágtam, s tálalások a levesre tettem. Mivel én az erőset is nagyon szeretem a saját tányéromba tette megy kis csípőspaprika-krémet is. Szerintem illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése