Oldalak

2010. április 23., péntek

Ha péntek, akkor piac


Ma iskola után megint elmentem a piacra. Az "erdei emberek" asztalánál ma gévagombát vásároltam, és természetesen most is vettem még medvehagymát. A szezonzöldségek közül vettem sóskát, spenótot, spárgát, salátát.

A napokban került szóba öcsémmel a csicsóka. Hát vettem azt is. Sőt, még ültetni valót is. Azt mondja, akinek van, hogy egyszer kell elültetni, aztán kiirthatatlan. No, majd meglátjuk.

És még szárzellert is vettem, no, ez nem tartozik a hazai jellegzetességek közé, csak szeretem.

Ja, és még hársméz került a korsárba. Bár igazából én az akácmézet szeretem, meg nagyon finom volt a Gyergyóban vásárolt havasi méz is, de azért ez is finom. A jövő héten hoz egy kollégám három üveg akácmézet Magyaregregyről. Ez a falu a Mecsek egyik legszebb települése. De erről majd akkor, ha itt a méz.

No, persze, újhagymát és retket is vettem, de ezt természetes is ebben az évszakban. :)

A piactúrám előtt lent voltunk az osztályommal a tanösvényen. Annyira jó volt nézni, ahogy szedték, ették a vadon nőtt sóskát, és arról beszéltek, hogy a pitypang, a tyúkhúr és a csalán is ehető. Talán még van rá remény, hogy "visszatanuljuk" a régiek tudományát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése